Regulamin

Sklep internetowy Lumila.pl

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Korzystając z naszego Sklepu Internetowego, zobowiązujesz się do dokładnego zapoznania się z naszym Regulaminem i do jego przestrzegania. Dzięki temu będziesz mógł w pełni cieszyć się zakupami u nas.

Regulamin określa wszystkie ważne kwestie dotyczące korzystania z naszej platformy. To dokument, który reguluje prawa i obowiązki Twoje, nasze oraz naszych Partnerów.

Właścicielem Sklepu internetowego jest Super Zabawki Grażyna Czerska, NIP: 9451050045 ,zarejestrowany przy ul. Agatowej 33/6, 30-798 Kraków.

Wszystkie ogłoszenia, reklamy i cenniki dotyczące Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym są zaproszeniem do zawarcia umowy zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, nie są jednak ofertą w rozumieniu prawa.

 

DEFINICJE

Poniżej znajdują się definicje, które pomagają Ci zrozumieć pojęcia użyte w treści Regulaminu:

CS – Customer Service, które może udzielić Ci informacji o prowadzonej przez Sklep Internetowy działalności, w tym na temat Produktów, Sklepu Internetowego i organizowanych promocji. CS służy również do obsługi procesów, w tym pytań dotyczących procesu zakupowego jak i obsługi reklamacji i roszczeń. Dział ten prowadzi korespondencje swobodnie, zgodnie z zapotrzebowaniem klientów. Kontakt z działem odbywa się w formie korespondencji mailowej na adres: cs@lumila.pl.

Cena – określona w złotych polskich lub w innej walucie kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego nam albo naszemu Partnerowi (w zależności od tego kto jest stroną Umowy Sprzedaży) tytułem przeniesienia własności Produktu na Ciebie zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stanowią inaczej.

DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r., w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) w ramach Sklepu Internetowego Treści zabronionych prawem, w szczególności Treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste.

Klient – to Ty, czyli użytkownik Sklepu Internetowego.

Klient Biznesowy – to również Ty, ale pod warunkiem, że używasz sklepu Internetowego jako przedsiębiorca w rozumieniu art. 43(1) Kodeksy cywilnego, ale z wyłączeniem przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną i zawierającą umowę bezpośrednio związaną ze swoją działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.

Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U.2022.1360, ze zm.) – Kodeks cywilny.

Konto – usługa świadczona drogą elektroniczna w ramach Sklepu Internetowego dająca dostęp do dodatkowych funkcji Sklepu Internetowego. Każde Konto jest oznaczone indywidualnym loginem oraz zabezpieczone hasłem.

Koszyk – usługa świadczona drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego umożliwiająca złożenie Zamówienia lub dokonanie Rezerwacji i skorzystanie z powiązanych z tym funkcji.  

Partner – przedsiębiorca w rozumieniu w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu cywilnego, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się sprzedażą detaliczną Produktów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Produkt – udostępniona w Sklepie Internetowym rzecz wraz z jej częściami składowymi oznaczona ceną i będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży lub przedmiotem Rezerwacji. 

Promocje – szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, które zostały odrębnie uregulowane lub wyartykułowane i są dostępne w ramach Sklepu Internetowego (np. obniżenie Ceny lub kosztów wysyłki).

Sklep Internetowy – prowadzona przez nas platforma internetowa, dostępna pod adresem www.lumila.pl . Poprzez Sklep Internetowy umożliwiamy Ci w szczególności zawieranie Umów Sprzedaży i korzystanie z innych powiązanych funkcji.

Treści – teksty, grafiki lub multimedia (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze), w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są dostępne w ramach Sklepu Internetowego.

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego zawierana na odległość pomiędzy Tobą, a Sprzedawcą, na której treść składa się Zamówienie i Regulamin oraz do której odpowiednie zastosowanie mają Polityki Prywatności oraz wyrażone przez Ciebie dodatkowe zgody formalne.

Ustawa o Prawach Konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (t.j. Dz.U.2020.287, ze zm.) - o prawach konsumenta.

Zamówienie – składana przez Ciebie do Sprzedawcy oferta, będąca Twoim oświadczeniem woli zwarcia Umowy Sprzedaży. Zamówienie powinno określać co najmniej jeden Produkt, którego umowa ma dotyczyć oraz pozostałe niezbędne dane wskazane na etapie jego składania. Pamiętaj, że dopiero potwierdzenie realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę w zakresie danego Produktu jest momentem zawarcia Umowy Sprzedaży w zakresie tego Produktu.

Lumila – nasza marka, pod którą prowadzimy sklep internetowy.

 

USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWY

Informacje ogólne:

1. Możesz korzystać z Sklepu Internetowego pod warunkiem, że jesteś osobą fizyczną, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, lub osobą prawną, lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, ale mogącą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. W przypadku, gdy posiadasz jedynie ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w celu korzystania z Sklepu Internetowego, powinieneś uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług oraz Umowy Sprzedaży i przedstawić tą zgodę nam lub naszemu Partnerowi, jeżeli zostaniesz o to poproszony. Umowy Sprzedaży zawierane w ramach Sklepu Internetowego mają charakter umów powszechnie zawieranych w tranzakcjach sprzedażowych pomiędzy klientem, a sprzedawcą.

2. Możesz korzystać ze Sklepu Internetowego poprzez stronę sieci Web lub poprzez przeglądarkę na smartfonie. Aby w pełni korzystać z Sklepu Internetowego, musisz spełnić pewne warunki techniczne, które przedstawiamy Ci poniżej: 

Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; dostęp do poczty elektronicznej oraz aktywny adres e-mail; (przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Google Chrome, Safari w wersji z ostatnich 24 miesięcy; zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
 
Urządzenie mobilne z aktywnym dostępem do Internetu i zainstalowanym systemem Android w wersji zaktualizowanej do wersji nie starszej niż sprzed ostatnich 2 lat oraz dostępnymi usługami Google lub system iOS w wersji zaktualizowanej do wersji nie starszej niż sprzed ostatnich 2 lat.  W zakresie niektórych funkcji urządzenie mobilne z aparatem fotograficznym i usługą geolokalizacji (GPS). Aplikacja powinna być zaktualizowana do najnowszej dostępnej wersji.

 

3. Jeżeli chcesz dokonać zakupu, czyli zawrzeć Umowę Sprzedaży, musisz posiadać aktywny adres e-mail, a także w określonych przypadkach klawiaturę lub inne urządzenie, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.

 

4. Poprzez Sklep Internetowy świadczymy Ci usługi drogą elektroniczna w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zmianami). Usługi te obejmują w szczególności korzystanie z Konta oraz jego funkcji, zarządzanie zgodami na komunikację marketingową, składanie Zamówień i zawieranie Umów Sprzedaży, Rezerwacje, korzystanie z Koszyka, dostęp do Treści, otrzymywanie informacji handlowych.


5. Korzystając z Sklepu Internetowego zobowiązujesz się do:

- podawania wszystkich koniecznych dla danej usługi danych, które są prawdziwe i aktualne;

- niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych w związku z zawarciem umowy o świadczenie usług, w tym usług świadczonych drogą elektroniczną lub Umowy Sprzedaży; 

- niezakłócania funkcjonowania sklepu internetowego Lumila, Partnerów (za działanie zakłócające funkcjonowanie może być uznane między innymi składanie Zamówień w sposób uzasadniający podejrzenie korzystania z narzędzi automatyzujących proces składania Zamówień, w szczególności botów, lub korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną i funkcji udostępnianych przez Sklep Internetowy w sposób wskazujący na zamiar naruszenia postanowień Regulaminu lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa);

- działania w sposób zgodny z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;

- terminowej płatności za Produkt i terminowego odbioru Produktu zakupionego poprzez Sklep Internetowy;

- niedostarczania, nieprzekazywania i niepublikowania nielegalnych treści w rozumieniu DSA. 

 

Konto:

- W Sklepie Internetowym możesz stworzyć swoje indywidualne Konto. Konto jest usługą, która pozwoli Ci na jeszcze wygodniejsze korzystanie z Sklepu Internetowego poprzez zapisywanie oraz przechowywanie danych adresowych, które są niezbędne do szybkiej wysyłki zamówionych Produktów. Dodatkowo, Konto umożliwia Ci śledzenie statusu złożonego Zamówienia, dostęp do historii Twoich Zamówień i Rezerwacji oraz innych oferowanych w nim funkcji.    

- W celu utworzenia Konta powinieneś wypełnić formularz rejestracji Konta, następnie zaakceptować Regulamin i kliknąć pole „Załóż konto”. Na wskazany przez Ciebie w formularzu rejestracji adres e-mail wyślemy wiadomość, w której poprosimy Cię o potwierdzenie rejestracji Konta i wskażemy sposób, w jaki możesz to zrobić.

- Po zakończeniu rejestracji Konta na wskazany w formularzu rejestracji adres e-mail otrzymasz wiadomość potwierdzającą utworzenie Konta. Od tego momentu pomiędzy Tobą, a nami obowiązuje umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w przedmiocie usługi Konta. Umowa ta jest zawarta na czas nieokreślony, a o możliwościach jej rozwiązania możesz przeczytać w części Regulaminu dotyczącej rozwiązania umowy o świadczenie usług.

 

Reklamacja usług

1. Informujemy Cię, że oprócz reklamacji dotyczących wadliwości Produktu, masz prawo do składania reklamacji dotyczących naszej działalności i świadczonych przez nas usług drogą elektroniczną. Reklamacje te zalecamy składać:

a) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: cs@lumila.pl

b) pisemnie na adres: ul. Malachitowa 12/71, 30-798 Kraków

 

2. Prosimy, abyś w reklamacji wskazał w szczególności informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, swoje żądania oraz swoje dane kontaktowe, w tym adres e-mail. Znacznie ułatwi Nam to i przyspieszy cały proces reklamacyjny.

3. Odpowiedzi na reklamację udzielimy na adres e-mail, który wskazałeś podczas składania reklamacji, chyba że indywidulanie uzgodniłeś z Nami inną formę kontaktu.

4. Odpowiedź na reklamację otrzymasz nie później niż do 14 dni od otrzymania jej przez nas.

 

Rozwiązanie Umowy o świadczenie usług

1. Przysługuje Ci prawo do odstąpienia bez podania przyczyn od zawartej z Nami umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. W tym celu powinieneś złożyć właściwe oświadczenie, zgodnie z instrukcją poniżej.

2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną powinieneś wysłać do nas w terminie 14 dni kalendarzowych począwszy od dnia zawarcia umowy. Wzór oświadczenia udostępniamy w Załączniku do Regulaminu. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa ta uważana jest za niezawartą.

3. Niezależnie od uprawnienia wskazanego w ust. 32, możesz w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypowiedzieć zawartą z Nami umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia. W tym celu wyślij do nas oświadczenie o wypowiedzeniu tej umowy.

4. Oświadczenia, o których mowa w ust. 32 i 33 zalecamy abyś wysłał za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: cs@lumila.pl lub też pisemnie na adres: ul. Malachitowa 12/71, 30-798 Kraków.

5. Również i My mamy prawo do rozwiązania z Tobą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, ale tylko w przypadku wystąpienia ważnych przyczyn, w szczególności takich jak:

a) zmiana przepisów prawa lub wykładni wpływające istotnie na świadczenie usług drogą elektroniczną;
b) zaprzestanie aktywnej działalności handlowej i usługowej Lumila;
c) zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi;
d) zmiana zakresu świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Lumila dotychczasowych funkcji lub usług objętych Regulaminem;
e) brak Twojej aktywności w Sklepie Internetowym i logowań do Konta przez okres minimum 3 lat, co jest podyktowane dbałością o właściwą ochronę Twoich danych osobowych.

    6. Pamiętaj, że zarówno Ty jak i My, mamy prawo do wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym zawartej pomiędzy Tobą, a nami umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w przypadku, gdy druga strona rażąco narusza postanowienia Regulaminu w zakresie korzystania z usługi. Jeżeli jesteś konsumentem to wcześniej wezwiemy Cię do zaprzestania naruszeń w terminie 3 dni od doręczenia wezwania. Dopiero niezastosowanie się do tego wezwania będzie skutkowało rozwiązaniem umowy.

    7. W przypadku, gdy zauważymy, że Twoje działania rażąco naruszają nasz Regulamin, możemy podjąć również kroki w celu zabezpieczenia Sklepu Internetowego przed poniesieniem szkody oraz naruszeniem praw innych Klientów. Może to obejmować odmowę dostępu do niektórych funkcji Sklepu Internetowego, takich jak zakładanie Konta, składanie Zamówień, korzystanie z Rezerwacji, wybór określonych form dostawy lub płatności, a także publikowania Treści. To ograniczenie może obowiązywać przez okres do 12 miesięcy. Chcielibyśmy jednak podkreślić, że w przypadku Klientów będących konsumentami, zastosujemy takie środki jedynie po wcześniejszym bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszeń Regulaminu.

    8. Jeżeli została zastosowana wobec Ciebie jedna z procedur wskazanych w punktach powyżej, pamiętaj, że przysługuje Ci zawsze prawo do złożenia na nią reklamacji.

    9. Wezwania oraz oświadczenia, o których mowa w ust. 6 – 7 są wysyłane na podany Nam przez Ciebie adres e-mail podczas rejestracji do danej usługi. Wezwania oraz oświadczenia, o których mowa w ust. 6 – 7 są wysyłane na podany Nam przez Ciebie adres e-mail podczas rejestracji do danej usługi.

     

    SKŁADANIE ZAMÓWIENIA W SKLEPIE INTERNETOWYM

    1. Nasz Sklep Internetowy umożliwia Sprzedawcom zdalną prezentację Produktów wraz z opisem ich cech i określeniem cen sprzedaży oraz jednocześnie, na zasadach określonych w Regulaminie udostępnia Ci możliwość składania Zamówień na te Produkty i następnie w ich rezultacie zawarcie Umowy Sprzedaży.

    2. Pamiętaj, że ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie Internetowym w razie wątpliwości należy interpretować nie jako ofertę, lecz jako zaproszenie do zawarcia umowy. Ponadto ceny wskazane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (uwzględniającymi podatek).

    3. Pragniemy zapewnić wszystkim naszym klientom możliwie najszerszy asortyment, a także równe zasady dostępu do niego i z tego powodu w naszym Sklepie Internetowym nie prowadzimy sprzedaży hurtowej ani sprzedaży Produktów w celu ich dalszej odsprzedaży. Przez Zamówienia hurtowe rozumiemy Zamówienia obejmujące taką ilość Produktów lub składane z taką częstotliwością, które wskazują na chęć ich dalszego wprowadzenia do obrotu przez Klienta. Jeżeli jednak zależy Ci na złożeniu Zamówienia hurtowego, prosimy o bezpośredni kontakt ze z nami jako Sprzedawcą za pośrednictwem udostępnionych danych kontaktowych.

    4. Promocje obowiązujące w naszym Sklepie Internetowym mogą nie być ze sobą łączone. Pamiętaj, aby zawsze sprawdzać warunki konkretnej promocji, ponieważ mogą tam być przyznane Ci uprawnienia korzystniejsze niż wskazano powyżej.

    5. Partnerzy są Sprzedawcami niezależnymi od nas i to bezpośrednio oni ponoszą odpowiedzialność za realizację zawieranej z Tobą Umowy Sprzedaży w sposób zgodny z Regulaminem, jak również wydanie Ci Produktu zgodnego z umową, o ile warunki realizacji Umowy Sprzedaży nie zostały uzgodnione indywidualnie pomiędzy Wami.

    6. Jak wskazaliśmy powyżej, aby zawrzeć Umowę Sprzedaży w Sklepie Internetowym musisz najpierw poprawnie złożyć Zamówienie na Produkt, który chcesz kupić. W celu złożenia Zamówienia powinieneś kolejno:

    a) wyszukać interesujący Cię model Produktu w Sklepie Internetowym;

    b) wybrać spośród dostępnych opcji interesujące parametry produktu, w tym ilość.

    c) kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”, przy czym pamiętaj, że dodanie Produktu do Koszyka nie stanowi jego rezerwacji;

    d) przejść do zakładki Koszyk, gdzie znajduje się podsumowanie Twojego Zamówienia;

    e) w Koszyku istnieje możliwość ewentualnego wpisania w oznaczone pole Kodów rabatowych, których zasady wykorzystania zostają określone w odrębnych dokumentach, komunikatach lub zasadach Promocji. W Koszyku masz również możliwość samodzielnego usunięcia produktów z Zamówienia lub zmiany ilości wybranych Produktów;

    f) kliknąć przycisk „Przejdź do kasy” i wypełnić wymagane do złożenia Zamówienia dane, w tym w szczególności adres e-mail. Zwróć szczególną uwagę na poprawność wpisanego adresu e-mail – powinieneś być jego rzeczywistym użytkownikiem lub właścicielem i adres ten nie powinien zawierać błędów, ponieważ to za pośrednictwem tego adresu będziemy do Ciebie wysyłać informacje związane z realizacją Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży;
    g) jeżeli posiadasz Konto, wówczas możesz się do niego zalogować, a wtedy dane do Zamówienia zostaną uzupełnione automatycznie, Ty musisz tylko sprawdzić ich poprawność i w przypadku jakiegokolwiek błędu dokonać ewentualnej korekty danych z poziomu ustawień Konta;
    h) wybrać metody dostawy i płatności oraz inne informacje wymagane dla danego Zamówienia;
    i) wyrazić zgody formalne co najmniej w zakresie niezbędnym do złożenia Zamówienia, w tym w szczególności powinieneś zapoznać się z całością Regulaminu i zaakceptować go, jeżeli nie zrobiłeś tego wcześniej;

    j) kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”, co oznacza potwierdzenie przez Ciebie prawidłowości danych zawartych w formularzu Zamówienia, akceptację Regulaminu oraz złożenie Zamówienia do Sprzedawcy;

    k) opłacić Zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. W zależności od wybranego sposobu zapłaty możesz zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności.
    7. Jeżeli złożone przez Ciebie Zamówienie obejmuje Produkt, którego nie można kupić w wykorzystaniem określonego sposobu płatności lub dostawy to ograniczenie to może objąć również pozostałe Produkty objęte tym Zamówieniem.

     

    8. Gdy tylko otrzymamy Twoje Zamówienie, wyślemy Ci wiadomość e-mail z potwierdzeniem jego otrzymania i rozpoczęcia weryfikacji. Pamiętaj, że otrzymanie tej wiadomości nie jest jeszcze potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży, a wiadomość ta ma jedynie charakter informacyjny.

     

    9. Złożone przez Ciebie Zamówienie jest weryfikowane przez pod kątem możliwości jego przyjęcia i realizacji.

    10. Jeżeli Twoje Zamówienie nie przejdzie pozytywnej weryfikacji może zostać anulowane. Przyczynami anulacji mogą być:

    a) podanie w formularzu Zamówienia nieprawdziwych, błędnych lub należących do innej osoby danych osobowych;

    b) złożenie Zamówienia z wykorzystaniem automatów lub innych narzędzi automatycznego składania zamówień, w tym botów;

    c) obowiązywanie ograniczenia składania Zamówienia;

    d) nieopłacenie Zamówienie w terminie;

    e) złożenie Zamówienia hurtowego lub złożonego w celu dalszej odsprzedaży Produktów objętych Zamówieniem;

    f) złożenie Zamówienia z naruszeniem przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

    g) brak Produktu w magazynie Sprzedającego;

    h) weryfikacja stanu Produktu przed wysłaniem lub jego wydaniem, która ujawni cechy wskazujące na brak zgodności Produktu z umową.
      11. Niezwłocznie po zweryfikowaniu Zamówienia otrzymasz od nas wiadomość e-mail:
      a) zawierającą potwierdzenie przez Sprzedawcę realizacji Zamówienia w całości. Wiadomość ta stanowi potwierdzenie zawarcia z Tobą Umowy Sprzedaży Produktów objętych Zamówieniem i chwilę jej doręczenia do Ciebie jest momentem jej zawarcia
      b) zawierającą informację o anulacji Twojego Zamówienia, co wiąże się z odmową zawarcia z Tobą Umowy Sprzedaży.
      c) zawierającą potwierdzenie przez Sprzedawcę realizacji Zamówienia w zakresie części Produktów objętych Zamówieniem i anulacją Zamówienia w zakresie pozostałych Produktów objętych Zamówieniem, przy czym wiadomość ta stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży tylko w zakresie Produktów objętych potwierdzeniem realizacji Zamówienia i chwilę jej doręczenia do Ciebie poczytuje się jako moment jej zawarcia.

        12. Umowy Sprzedaży zawierane są odrębnie w ramach każdego Produktu, chyba że co innego wynika z odrębnych regulaminów lub warunków Promocji lub innych zasad sprzedaży, które zostały Ci udostępnione i na które wyraziłeś zgodę.

        13. Jeżeli Twoje Zamówienie zostanie anulowane w całości lub części, wówczas otrzymasz zwrot uiszczonych przez siebie płatności za tę część Zamówienia, która została anulowana. Zwrot otrzymasz w terminie do 14 dni od dnia, w którym powiadomimy Cię o anulacji.

        14. Sprzedawca w zakresie, w którym nie jest zwolniony z obowiązku wystawienia paragonu fiskalnego dokumentującego transakcję, ma prawo przekazać Ci go w formie elektronicznej, na co wyrażasz zgodę.

        15. Jeżeli żądasz od Sprzedawcy wystawienia faktury VAT, to wyrażasz zgodę, aby została ona przesłana na podany przez Ciebie podczas składania Zamówienia adres e-mail. Dla zachowania bezpieczeństwa danych, dostęp do faktury VAT może być zabezpieczony przez techniczne sposoby uwierzytelniania.

        16. O łącznej cenie Produktu, wraz z podatkami będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach jego dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o ewentualnych innych kosztach, będziesz informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

        17. Niezwłocznie, najpóźniej w chwili dostarczenia do Ciebie Produktu, otrzymasz na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży wraz z wszelkimi wymaganymi prawem informacjami dotyczącymi danej umowy i jej przedmiotu.

        18. Poza podanym przez Ciebie adresem e-mail, możesz być dodatkowo informowany o statusie realizacji złożonego przez siebie Zamówienia poprzez wiadomości SMS, kontakt telefoniczny lub poprzez powiadomienia „push”.

         

        SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

        1. Masz możliwość zapoznania się z dostępnymi sposobami płatności za Produkty w Sklepie Internetowym, na moment zawarcia Umowy Sprzedaży, przechodząc do zakładki w Sklepie Internetowym bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia.

        2. Dostępne dla danego Zamówienia sposoby płatności mogą zależeć od Produktów objętych Zamówieniem, tego kto jest ich Sprzedawcą lub wybranego sposobu dostawy. Dostępne dla danego Zamówienia sposoby płatności są wskazane każdorazowo podczas jego składnia.

        3. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z Twoim wyborem za pośrednictwem upoważnionych serwisów. W przypadku składania Zamówienia obejmującego Produkty różnych Partnerów, dokonujesz jednej płatności za wszystkie Produkty w ramach Zamówienia, a operator płatności elektronicznych rozdziela uiszczoną kwotę i przekazuje poszczególnym Partnerom kwoty im należne.

        4. W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności od Ciebie, jeżeli wybrałeś płatność z góry, tj. płatność przelewem, płatność elektroniczną albo płatność kartą płatniczą, BOK może skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci pomocy z technicznej w zakresie płatności.

        5. Zastrzegamy, że Zamówienie może zostać anulowane, a Umowa Sprzedaży niezawarta, w przypadku:

        a) braku opłacenia Zamówienia niezwłocznie
        b) braku zawarcia umowy o kredyt konsumencki w ciągu 7 godzin od złożenia zamówienia w przypadku wyboru metody płatności z odroczonym terminem zapłaty.

           

          6. W przypadku gdy wybrałeś płatności za pobraniem obowiązany jesteś do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Nieodebranie Produktu, pomimo wyznaczenia dodatkowego odpowiedniego terminu, jest warunkiem rozwiązującym Umowę Sprzedaży.

          7. W przypadku, gdy wybrałeś płatność z góry i ją uiściłeś, brak odbioru Produktu w wyznaczonym terminie, i nieodebranie Produktu w terminie dodatkowym, stanowi warunek rozwiązujący Umowę Sprzedaży - w takiej sytuacji Sprzedawca zwróci Ci uiszczoną płatność niezwłocznie po otrzymaniu Produktu z powrotem, nie później jednak niż w terminie 14 dni od rozwiązania Umowy. Powyższe nie dotyczy jednak Zamówień złożonych do Partnera. Żeby sprawa została rozpatrzona, należy niezwłocznie skontaktować się z nami na adres mailowy: cs@lumila.pl.

           

          KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

          1. Dostawa Produktów, które można kupić w naszym Sklepie Internetowym wykonywana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

          2. Dostawa Produktu jest odpłatna, chyba że z treści zawartej Umowy Sprzedaży wynika inaczej, np. Sprzedawca może oferować darmową dostawę po osiągnięciu określonej wartości Zamówienia lub dla określonych Produktów.

          3. Dostępne dla Ciebie na moment zawarcia Umowy Sprzedaży sposoby oraz koszty dostawy Produktu są wskazywane w zakładce „Czas i metody dostawy” w Sklepie Internetowym oraz każdorazowo zostaną Ci przedstawione do wyboru w trakcie składania Zamówienia.

          4. Dostępne dla danego Zamówienia sposoby dostawy mogą zależeć od Produktów objętych Zamówieniem, tego kto jest Sprzedawcą tych Produktów lub wybranego przez Ciebie sposobu płatności.

          5. Po zawarciu Umowy Sprzedaży dostarczymy do Ciebie kupiony Produkt w terminie do 7 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu, nie więcej jednak niż do 14 dni od dnia zwarcia Umowy Sprzedaży, o czym oczywiście poinformujemy Cię niezwłocznie.

           

          ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

          1. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość to tzw. prawo do zwrotu Produktu, umożliwiające Ci zapoznanie się z Produktem i ewentualną rezygnację z jego zakupu bez konieczności podawania przyczyn i ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych poniżej. 

          2. W celu skorzystania z prawa wskazanego w ust. 1 powinieneś złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i przedstawić dowód zakupu Produktu.

          3. Na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży masz 14 dni.  Co ważne, z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży możesz skorzystać jeżeli zwracany Produkt jest kompletny, nieuszkodzony i nieużywany, posiada wszystkie metki, elementy zabezpieczające i plomby, które umieszczone były na nim w chwili doręczenia, korzystałeś z Produktu w sposób niewykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania, jak również zwrócisz Produkt Sprzedawcy w terminie określonym w ust. 3. Jeżeli nie są spełnione warunki określone powyżej odstąpienie od umowy będzie niestety nieskuteczne.

          4. Sprzedawca, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w Ustawie o prawach konsumenta zwróci Ci w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży wszystkie dokonane przez Ciebie płatności.

          Jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zostało złożone w terminie wskazanym w ust. 3:

          a) Sprzedawca zwróci Ci zapłaconą za Produkt cenę przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użyłeś podczas składania Zamówienia albo w przypadku obiektywnego braku takiej możliwości przy użyciu sposobu zapłaty najbardziej zbliżonego, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.

          Co ważne, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Ci poniesionych dodatkowych kosztów.

          Jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zostało złożone w terminie wskazanym w ust. 5:

          a) Sprzedawca zwróci Ci zapłaconą za Produkt cenę przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłeś podczas składania Zamówienia albo w przypadku obiektywnego braku takiej możliwości przy użyciu przy użyciu dostępnego dla Sprzedawcy i najbardziej zbliżonego sposobu zapłaty, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
          b) Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów dostawy do Ciebie Produktu.

          5. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrócenia Ci kosztów, które poniosłeś w związku z odesłaniem Produktu do niego w wyniku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy o którym mowa w ust. 2.

          6. W przypadku, gdy zakup finansujesz z środków przyznanych Ci na podstawie umowy o kredyt konsumencki, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na rachunek kredytodawcy.

          7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował Ci, że sam odbierze Produkt, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Ciebie do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie do niego dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

          8. Pamiętaj, że odpowiadasz za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. .

          9. Z zastrzeżeniem, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od Umowy Sprzedaży, zwróć Produkt do Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze od Ciebie Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem:

          Na adres, który prześlemy Państwu po kontakcie mailowym z nami i ustaleniu powinności względem obu stron. Prosimy o dołączenie dowodu zakupu towaru do przesyłki.

          10. W przypadku gdy Produkt został Ci wydany przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o kredyt konsumencki zawartej z wybranym kredytodawcą w związku z Umową Sprzedaży, i skorzystałeś z prawa odstąpienia od umowy o kredyt konsumencki, Umowa Sprzedaży pozostaje w mocy i Sprzedawcy przysługuje roszczenie wobec Ciebie o zapłatę należności wynikających z Umowy Sprzedaży, chyba że niezwłocznie zwrócisz Produkt Sprzedawcy.

          Przypominamy również, że zasady skorzystania z prawa odstąpienia od umowy o kredyt konsumencki są regulowane odrębnie w ramach relacji między Tobą a kredytodawcą, z którym zawarłeś umowę o kredyt konsumencki.  

          11. Istnieją przypadki, w których prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Ci nie przysługuje i te przypadki zostały określone w art. 38 Ustawy o Praw Konsumenta. W szczególności prawo to nie przysługuje w stosunku do umowy:

          a) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według Twojej specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb;
          b) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
          c) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi przedmiotami;

           

           

          REKLAMACJE TOWARU

          1. Sprzedawca jest zobowiązany wydać Ci Produkt zgodny z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 i 2 Praw konsumenta. W przypadku stwierdzenia braku jego zgodności z umową masz prawo złożyć reklamacje do Sprzedawcy w sposób określony w tym rozdziale.

          2. W przypadku wskazanym w ust. 1, w ramach reklamacji możesz żądać od Sprzedawcy naprawy albo wymiany Produktu. Możesz też żądać obniżenia jego ceny albo odstąpienia od umowy na zasadach określonych w rozdziale 5a Praw Konsumenta (tj. jeżeli Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany towaru; nie naprawił lub nie wymienił towaru; próbował naprawić lub wymienić, ale towar nadal jest niezgodny z umową; oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta; towar jest istotnie niezgodny z umową). W przypadku Umów Sprzedaży zawartych przed dniem 01.01.2023 roku, żądania możesz składać na zasadach określonych w art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego.

          3. Reklamacja może zostać złożona w formie pisemnej poprzez przesłanie formularza reklamacji wraz z Produktem, w tym celu:

           - udostępniamy Ci formularz do złożenia reklamacji, który jest dostępny w Sklepie Internetowym w zakładce Reklamacje. 

          - w reklamacji powinieneś wpisać swoje dane jako reklamującego Produkt, a ponadto dodać opis wady (niezgodności z umową) oraz jedno z żądań reklamacyjnych, o których mowa w ust. 2.  

          - w reklamacji możesz wskazać, że w przypadku, gdyby naprawa lub wymiana Produktu była z jakichkolwiek przyczyn niemożliwa lub nie mogłaby być wykonana w rozsądnym czasie, wówczas chcesz skorzystać z obniżenia ceny Produktu o określoną kwotę albo chcesz skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży (zwrotu Produktu).

          - do reklamacji dołącz dowód zakupu reklamowanego Produktu (np. paragon). 

          - reklamację wraz z Produktem prześlij na adres ustalony w obowiązkowej konwersacji z adresem: cs@lumila.pl

          4. Powinieneś udostępnić sprzedawcy produkt/y, który/e ma zostać zwrócony lub wymieniony. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży niezwłocznie zwróć produkt sprzedawcy na swój koszt.

          5. Odpowiedź na Twoją reklamację uzyskasz w terminie 14 dni od jej doręczenia do Sprzedawcy.

          6. Niezależnie od prawa do złożenia reklamacji z tytułu braku zgodności Produktu z umową, może przysługiwać Ci uprawnienie do złożenia reklamacji z tytułu gwarancji, ale tylko w przypadkach, gdy gwarancja została wyraźnie udzielona.

          7. Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta, czyli podmiotu, który danej gwarancji udziela i Twoje uprawnienia w przypadku, gdy Produkt nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu.

           

          UMOWY Z KLIENTEM BIZNESOWYM

          1. Postanowienia niniejszego rozdziału mają do Ciebie zastosowanie wyłącznie, jeżeli jesteś Klientem Biznesowym i mają one wówczas pierwszeństwo w stosowaniu w przypadku rozbieżności z pozostałą częścią Regulaminu.

          2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem Biznesowym w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po Twojej stronie żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

          3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności lub dostawy, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części.

          4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi na Klienta Biznesowego przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.

          5. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta Biznesowego jest wyłączona.

          6. Możemy wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług lub jakąkolwiek umowę licencji zawartą na podstawie Regulaminu ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi Biznesowemu stosownego oświadczenia w dowolnej formie.

          7. Lumila lub Partnerzy oraz ich pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta Biznesowego za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie. Niniejsze postanowienie dotyczy odpowiednio odpowiedzialności Partnerów.

          8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Nami, a Klientem Biznesowym zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę działalności Super Zabawki Grażyna Czerska. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Partnerem, a Klientem Biznesowym zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę danego Partnera.

          9. W odniesieniu do Klientów Biznesowych możemy dokonać jednostronnej zmiany Regulaminu w każdym czasie.

           

          PRZECIWDZIAŁANIE NIELEGALNYM TREŚCIOM

          1. W naszym Sklepie Internetowym dostępne są usługi pośrednie w rozumieniu DSA. Usługi te kierowane są do odbiorców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i są nimi:

          a) opinie – funkcja pozwalająca na zamieszczaniu opinii o produktach;
          b) marketplace – funkcja pozwalająca naszym Partnerom na zdalną prezentację ich Produktów wraz z opisem ich cech i określeniem cen sprzedaży, w celu zawarcia przez Ciebie Umowy Sprzedaży z nimi za pośrednictwem naszego Sklepu Internetowego.

          2. Abyś w pełni bezpiecznie mógł korzystać z Sklepu Internetowego dochowujemy wszelkich starań, aby eliminować z powyżej wskazanych usług nielegalne treści, niezwłocznie po tym jak się o nich dowiemy i je zweryfikujemy. Tym samym korzystając ze Sklepu Internetowego również i Ty zobowiązujesz się do niedostarczania, nieprzekazywania i niepublikowania nielegalnych treści.

          3. Nielegalne treści oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do określonego działania, nie są zgodne z powszechnie obowiązujący prawem. Nielegalnymi treściami mogą być w szczególności treści naruszające prawa autorskie, treści dyskryminujące, obraźliwe, wulgarne, nawołujące do nienawiści lub w inny sposób naruszające dobra osobiste, jak również prezentacja Produktów i informacji o nich niespełniających określonych wymogów prawnych lub naruszających prawa innych podmiotów.

          4. Dodatkowo, w zakresie usługi zamieszczania opinii o Produktach, możesz je zamieszczać pod warunkiem, że faktycznie nabyłeś opiniowane Produkty, a ponadto zastrzegamy, że możemy odmówić publikacji tych opinii które:

          a) wprowadzają w błąd;
          b) zostały napisane w zamian za wynagrodzenie;
          c) zawierają treści reklamowe, marketingowe lub odnoszą się do tzw. Lokowania produktu;
          d) zawierają linki do stron internetowych;
          e) naruszają dobra osobiste lub zasady współżycia społecznego;
          f.) zawierają dane osobowe lub inne dane wrażliwe;
          g) zawierają Treści wulgarne lub powszechnie uznawane za obraźliwe, przy czym Treści opinii są weryfikowane w sposób automatyczny pod kątem zawierania określonych słów powszechnie uznawanych za wulgarne lub obraźliwe.
          h) nie dotyczące produktu.
          5. O nielegalnych treści możemy się dowiedzieć sami, ale również możemy otrzymać informacje o ich istnieniu od dowolnej osoby lub podmiotu, w tym od zaufanych podmiotów sygnalizujących, których zgłoszenia zawsze traktujemy priorytetowo.

          6. Nie prowadzimy uprzedniej, jak również zautomatyzowanej identyfikacji oraz weryfikacji nielegalnych treści, a wszelkie decyzje w ich zakresie podejmowane są po otrzymaniu informacji o ich występowaniu i przez osoby posiadające do tego właściwą wiedzę.

          7. Jeżeli zidentyfikowałeś w naszej usłudze nielegalne treści masz prawo, aby to do nas zgłosić. Możesz to zrobić za pośrednictwem adresu mailowego cs@lumila.pl

          W przypadku przekazania przez odbiorcę naszej usługi nielegalnych treści lub treści niezgodnych z Regulaminem możemy stosować:

          a) ograniczenie widoczności określonych informacji, w tym ich usuwanie, uniemożliwienie do nich dostępu, depozycjonowanie;
          b) zawieszenie, zakończenie lub inne ograniczenie płatności pieniężnych;
          c) zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi w całości lub w części;
          d) zawieszenie Konta lub wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie Konta.

            8. Decyzja wraz z uzasadnieniem podjęta w wyniku zgłoszenia danej treści, przekazana zostanie na adres e-mail zgłaszającego oraz zainteresowanego odbiorcy usługi.

            9. Zaznaczamy, że zawsze działamy z poszanowaniem praw podstawowych odbiorców naszych usług, jak też wolności wypowiedzi i informacji. Jednocześnie zainteresowanym odbiorcom danej usługi przekazujemy uzasadnienie zastosowanych przez nas ograniczeń.

            10. Pamiętaj, że w przypadku dokonywania często oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg mamy prawo, po uprzednim bezskutecznym ostrzeżeniu Cię, zawiesić na okres do 12 miesięcy rozpatrywanie ich.

            11. Prawo zobowiązuje nas do tego, aby w przypadku otrzymania nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego podjąć działania w nim określone lub udzielić wskazanych informacji. W takim przypadku, jeżeli działania te będą dotyczyć Ciebie lub przekazanych przez Ciebie treści, poinformujemy Cię o otrzymaniu takiego nakazu w terminie w nim określonym albo jeżeli takiego terminu nie określono, to najpóźniej w chwili podjęcia danych działań.

             

            OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

            1. My oraz poszczególni Partnerzy jesteśmy co do zasady niezależnymi administratorami danych osobowych.

            2. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta, korzystania z określonych usług elektronicznych, zawarcia Umowy Sprzedaży lub dokonania Rezerwacji.

            3. W przypadku, w którym dysponujemy Twoimi danymi osobowymi niezbędnymi do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży zawartej z Partnerem, zobowiązujemy się udostępnić je Partnerowi po uprzednim umożliwieniu Ci weryfikacji aktualności danych osobowych.

            4. W przypadku, w którym nie dysponujemy Twoimi danymi osobowymi, a które są niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży zawartej z Partnerem, lub gdy posiadane przez nas dane osobowe są nieaktualne, zobowiązujemy się umożliwić Ci podanie danych osobowych niezbędnych do realizacji Umowy Sprzedaży zawartej z Partnerem oraz udostępnić je Partnerowi po podaniu ich przez Ciebie.

            5. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej w Sklepie Internetowym.

            6. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez danego Partnera udostępnianie są w sposób przewidziany przez danego Partnera. Nie ponosimy odpowiedzialności za prawidłowość przetwarzania danych osobowych przez Partnerów jako niezależnych administratorów danych osobowych, w tym za realizację przez Partnerów obowiązków z tym związanych.

            7. W przypadku, gdyby między Nami, a danym Partnerem dochodziło do powierzenia przetwarzania danych osobowych Klientów (w szczególności w zakresie, w jakim przetwarzać będziemy dane Klientów w imieniu i na rzecz Partnera), odbywa się to zgodnie z przepisami regulującymi ochronę danych osobowych oraz stosowną umową powierzenia przetwarzania danych osobowych.

             

            LICENCJE

            1. Wyłączne prawa do Treści udostępnianych/umieszczanych w ramach Sklepu Internetowego przez nas lub naszych kontrahentów, w szczególności prawa autorskie, nazwa Sklepu Internetowego (znak towarowy), wchodzące w jego skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Nam lub podmiotom, z którymi zawarliśmy odpowiednie umowy. Jesteś uprawniony do korzystania z ww. Treści, nieodpłatnie, a także do korzystania z Treści zamieszczanych zgodnie z przepisami prawa i już rozpowszechnionych przez innych Klientów w ramach Sklepu Internetowego, jednak wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu Internetowego.

            2. Umieszczając w ramach Sklepu Internetowego jakiekolwiek Treści, w szczególności grafiki, komentarze, opinie lub wypowiedzi na Koncie lub w innym miejscu Sklepu Internetowego udzielasz Nam niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych Treści, na terytorium całego świata. Prawo to obejmuje uprawnienie do udzielania sublicencji w zakresie uzasadnionym realizacją Umowy Sprzedaży lub Umowy o Świadczenie Usług (w tym funkcjonowaniem i rozwojem Sklepu Internetowego), a także upoważnienie do wykonywania samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994 r. W zakresie, w którym nie jesteś uprawniony do udzielania licencji, o których mowa w niniejszym ust. 2, zobowiązujesz się uzyskać dla nas takie odpowiednie licencje.

             

            POZASĄDOWE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

            1. Przysługuje Ci prawo do skorzystania z polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.

            2. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów znajdują się pod adresami: 

            a) https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
            b) https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/consumers-dispute-resolution/out-of-court-procedures/index_pl.html
            Dodatkowo pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

             

            POSTANOWIENIA KOŃCOWE

            1. Mamy prawo dokonać zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn:

            a) zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż Produktów lub świadczenie usług drogą elektroniczną, wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Tobą, a Nami lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
            b) zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie.
            c) zmiana zakresu świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie dotychczasowych funkcji lub usług objętych Regulaminem.

              2. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia wysłania informacji o zmianie. W przypadku Klientów, którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług, tj. posiadających Konto, mają oni prawo do wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu. Zmiany Regulaminu, które wpływają korzystnie na sytuację Klienta będącego Konsumentem, w szczególności przyznają mu dodatkowe prawa, wchodzą w życie z dniem wskazanym w Regulaminie, a w braku takiego wskazania – z dniem wysłania przez nas informacji o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Umowy Sprzedaży zawarte przez Klienta przed zmianą Regulaminu.

              3. Zmiany regulaminowe nie dotyczą postanowień dla Klientów Biznesowych, w stosunku, do którego zmiany mogą być dokonywane bez podania przyczyn i w każdym czasie.

              4. Umowy zawierane w Sklepie Internetowym zawierane są w języku polskim, natomiast oferta może występować w innych językach, również w języku Angielskim, dostępnym do wyboru na naszej stronie.

              5. Sklep Internetowy nie zapewnia dodatkowych środków komunikacji online, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3a Praw Konsumenta.

              6. Zapewniamy środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych funkcji lub usług na podstawie umowy o świadczenie usług oraz poprawności udostępnianych danych. Korzystanie z usług elektronicznych wiąże się z typowymi zagrożeniami dotyczącymi przekazywania danych poprzez Internet, takimi jak ich rozpowszechnienie, utrata lub uzyskiwanie do nich dostępu przez osoby nieuprawnione.

              7. Treść Regulaminu jest dostępna pod następującym adresem URL: https://lumila.pl/pages/regulamin, a także w ramach potwierdzenia zamówienia, widoczny w stopce wiadomości, po kliknięciu w widoczny link. Regulamin jest udostępniany Ci każdorazowo najpóźniej w momencie wyrażenia woli zawarcia umowy, jak również przekazywany Ci w formie e-mail niezwłocznie po jej zawarciu, nie później niż w chwili dostarczenia Produktu lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi.

                       W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego, Ustawy o Prawach Konsumenta, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Wybór prawa polskiego na podstawie niniejszego Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Sprzedawcą, a Konsumentem, na mocy prawa, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.

              8. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezamierzonej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają przepisy ustalone powyżej, w naszym regulaminie strony Lumila.